Wanneer je je DirectAdmin niet kunt bereiken, kunnen er drie dingen aan de hand zijn. Onderstaand lees je wat de scenario’s zijn:


IP-blokkade

Als je DirectAdmin, je webmail en je website niet kunt bereiken vanaf je device dan kan het zijn dat je ip adres is geblokkeerd.

Om te testen of dit daadwerkelijk het geval is, kun je proberen om je website te bereiken via je telefoon met je wifi uit. Op deze manier kun je zien of je website het wel doet vanaf een ander ip adres. Als je de website (of DirectAdmin of je webmail) dus inderdaad wel vanaf een ander ip adres kunt bereiken dan is je ip adres geblokkeerd.

Wij kunnen deze blokkade voor je opheffen wanneer je ons een mailtje stuurt met daarin je ip adres. Deze kun je vinden op watismijnipadres.nl. Wij zullen dan vervolgens de blokkade voor je opheffen. Let daarna wel goed op of je overal de juist inloggegevens gebruikt. Je ip adres wordt namelijk automatisch geblokkeerd wanneer je bij de server meerdere malen inlogt met de verkeerde gegevens. Check ook vooral of je de juiste gegevens gebruikt in je mailprogramma (zoals Apple mail of Outlook). 

Poort blokkade

Kun je DirectAdmin niet bereiken maar je webmail en website wel, dan kan het zijn dat poort 2222 wordt geblokkeerd op je huidige locatie. Deze poort wordt vaak geblokkeerd in grote gebouwen zoals ziekenhuizen en scholen. In dit geval zou je kunnen vragen of de systeembeheerder op die locatie de blokkade eraf kan halen. Is dit niet mogelijk, dan is de enige andere manier om op een locatie te werken waar de poort niet geblokkeerd is.

Cloudflare & ander ip adres

Wanneer je Cloudflare hebt ingeschakeld of je website verwijst naar een ander ip adres omdat je alleen de mail bij ons hebt staan, dan kun je de DirectAdmin pagina via jedomeinnaam.extensie:2222 inderdaad niet bereiken. Daarnaast kun je de webmail ook niet bereiken via jedomeinnaam.extensie/roundcube.

Als het goed is heb je bij het aanmaken van je hosting pakket een mail van ons ontvangen met daarin een alternatieve inlogpagina. Mocht je deze zijn vergeten, stuur ons dan een mailtje met daarin voor welke domeinnaam je de DirectAdmin login nodig hebt. Dan zullen wij je de alternatieve inlogpagina per mail toesturen.

 

Mocht dit allemaal niet het geval zijn, stel ons dan op de hoogte door een mailtje te sturen. Wij kijken dan met je mee naar een oplossing.